Aukso medaliai – dviem įgyvendintiems AB „Kauno tiltai“ projektams

2015-12-11 AB „Kauno tiltai“ į savo gautų apdovanojimų sąrašą įtraukė dar du aukštus įvertinimus. Šiandien, gruodžio 11 dieną, įmonei buvo įteikti du konkurso „Lietuvos metų gaminys – 2015“ apdovanojimai. Aukso medaliais įvertinti du bendrovės atlikti geležinkelio projektai – „Rail Baltica“ ir „IXB Koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statyba“.

Kasmetiniame Lietuvos pramonininku konfederacijos organizuojamame renginyje buvo nominuotos 78 įmonės. Iš viso buvo pateikta 90 paraiškų.

2011 metais „Kauno tiltams“ laimėtas Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statybos projektas buvo tuo metu didžiausias laimėtas projektas bendrovės veiklos istorijoje. Šio projekto metu buvo rekonstruotas po II–ojo pasaulinio karo ypatingam krovinių pervežimui pastatytas 24,5 km ilgio geležinkelio kelias, aplenkiantis Vilniaus miestą. Tačiau ankstesnis aplinkkelis buvo tik vieno kelio, o nuo šiol šalia įrengtas antrasis kelias, kad ruožo pralaidumas būtų didesnis ir juo galėtų vykti daugiau traukinių. Taip pat buvo išplėstos stotys, rekonstruoti keliai ir iešmynai, eismo valdymo ir elektros tiekimo sistemos, telekomunikacijos. Be to, rekonstruoti net 24 tiltai ir pralaidas bei 10 pervažų.

Gyventojų patogumui dar buvo pastatytos dvi požeminės pėsčiųjų perėjos ir vienas viadukas, tarptautinius saugumo standartus atitinkanti vieno lygio pėsčiųjų perėja, nutiesta daugiau nei 5 kilometrai garsą slopinančių sienučių, jų būstuose pakeista per 200 langų.

2013 metais paskelbtam didžiausiam geležinkelių transporto projekto regione konkursui „Rail Baltica“, „Kauno tiltai“ ir „Mitnija“ konsorciumas pateikė geriausius pasiūlymus net keliems šio geležinkelio linijos statybos darbų konkursams. Iš penkių pagrindinių rangovų, įgyvendinančių šį tarptautinį projektą, „Kauno tiltų“ ir „Mitnijos“ atliekamų darbų vertė projekte buvo didžiausia. Bendrovės nutiesė net trečdalį „Rail Baltica“ projekte numatytų geležinkelio kelių – 34,462 km naujos 1435 mm europinės vėžės ir rekonstravo 36,058 km senosios 1520 mm vėžės kelių. Bendrovės taip pat rekonstravo ir modernizavo Marijampolės, Kalvarijos geležinkelio stotis bei Marijampolės–Šeštokų tarpstotį. Be to, buvo įrengti 22 iešmų komplektai, 32 pralaidos, daugiau nei 5 km triukšmą slopinančių sienučių, beveik 800 m atraminių sienučių, 10 pervažų, 8 tiltai ir viadukai bei požeminė pėsčiųjų perėja Marijampolės geležinkelio stotyje.

Prestižinio konkurso „Metų gaminys" apdovanojimus yra pelnę jau šie techniškai sudėtingiausi „Kauno tiltų“ statybos objektai:

- „Metų gaminys 2014“ – pusmečiu anksčiau užbaigtas projektas „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio II etapas”.
- „Metų gaminys 2013“ – per itin trumpą laiką, vos per 6 mėn., įgyvendinta IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis.
- „Metų gaminys 2010“ – per 24 mėnesius pastatyta ilgiausia Lietuvoje 610 metrų Jakų žiedo estakada.
- „Metų gaminys 2009“ – Kauno geležinkelio tunelio rekonstrukcija. Inžineriniu požiūriu sudėtingiausias projektas Baltijos šalyse.
- „Metų gaminys 2008“ – 380 metrų ilgio Vilniaus pietinio aplinkkelio estakada.

«