IX B transporto koridoriaus trūkstamos grandies statyba

Pradžia: 2006 m. rugsėjo mėn. Pabaiga: 2009 m. kovo mėn. Vertė: 20,8 mln. eurų
IXB transporto koridoriaus trūkstamos grandies statybų metu buvo nutiestas 2,9 km ilgio kelias. Pastatyti pėsčiųjų ir transporto viadukai, įrengta 5 km apsauginių atitvarų, rekonstruota 4 km greta esančio transporto infrastruktūros tinklo, nutiesti dviračių takai ir šaligatviai. Šių statybų metu bendrovė „Kauno tiltai" pastatė 380 m ilgio estakadą. Iki 2010 m. gruodžio mėn. ji buvo ilgiausia estakada Lietuvoje. „Kauno tiltai“ pastatė svarbiausią ir sudėtingiausią šio projekto objektą - keturių eismo juostų estakadą, kurios statybose buvo naudojamos modernios technologijos. Perdangos, sijų atskiri elementai buvo sujungiami statybos aikštelėje, o traukiami iš montavimo vietos metaliniais šliaužtais, įrengtais ant pastovių ir laikinų atramų. Projektas unikalus dar ir tuo, kad statybos metu nebuvo galima pertraukti eismo, o bet koks netikslumas galėjo išbalansuoti preciziškai iš anksto nustatytą grafiką. Įdomūs faktai apie estakadą:
  • Estakados statybai panaudotų medžiagų svoris – apie 20 000 t
  • Sunaudota 55 000 varžtų
  • Estakados ilgis 380 m. Jeigu ją pastatytume vertikaliai, estakada būtų apie 60 metrų aukštesnė už Vilniaus TV bokštą ir 50 metrų aukštesnė už Eifelio bokštą
  • Statybai sunaudotos 96 sijos. Jas sujungus vieną paskui kitą, gautume tiltą, savo ilgiu prilygstantį garsiajam Bruklino tiltui (1 800 m ilgio ir 5 m pločio)
  • Metalines konstrukcijas gabenę 104 automobiliai nuvažiavo maždaug 200 tūkst. km
  • Šiame projekte dirbo 150 „Kauno tiltų“ profesionalų