Vilniaus Vakarinio aplinkkelio III etapu važiuosime jau šiemet

2016-06-23 Svarbiausiame pastarojo meto kelių infrastruktūros objekte sostinėje – Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje – eismas bus paleistas dar šiemet. III-ojo aplinkkelio etapo darbus atliekanti AB „Kauno tiltai“ kartu su partneriais darbus atlieka laiku, o kai kur netgi lenkia numatytą darbų grafiką.
Svarbiausiame pastarojo meto kelių infrastruktūros objekte sostinėje – Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje – eismas bus paleistas dar šiemet. III-ojo aplinkkelio etapo darbus atliekanti AB „Kauno tiltai“ kartu su partneriais darbus atlieka laiku, o kai kur netgi lenkia numatytą darbų grafiką.
„Darbų pabaigos laukia visi Vilniaus gyventojai bei tranzitu per šalies sostinę vykstantieji, nes visiškai užbaigus svarbų projektą lengviau atsikvėps kasdien laiką gaištantieji eismo spūstyse. Dar šiais metais paleidus eismą aplinkkeliu, pagerės ne tik susisiekimas su miegamaisiais Vilniaus rajonais, bet ir tranzitinio eismo sąlygos. Dėlto, sostinėje mažės ir oro tarša“, – sako Aldas Rusevičius, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius. „Vilniaus Vakarinis aplinkkelis – ypatingas objektas tiek Vilniui, tiek „Kauno tiltams“. Nuo pat darbų pradžios dedame maksimalias pastangas projekto sėkmei užtikrinti. Sėkmingai darbų eigai nesutrukdė net įvairūs bandymai stabdyti projektą teismuose. Vis tik vertindami projekto eigą manome, kad vilniečiai jo patogumu galės įsitikinti jau šių metų pabaigoje“, – džiaugiasi A. Rusevičius. Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statybų eiga džiaugiasi ir projekto užsakovė – Vilniaus miesto savivaldybė. „Šiandien Vilniaus vakarinis aplinkkelis yra tas objektas, kurio labiausiai laukia vilniečiai. Metų pabaigoje paleidus eismą šiame paskutiniame aplinkkelio etape, turėtų ženkliai pagerėti susisiekimas Vilniaus mieste. Esu dėkingas aplinkkelio statytojams, kurie negaili jėgų ir laiko, kad miestiečiai pradėtų naudotis visu aplinkkeliu dar šiemet“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius. Svarbiausių objektų statyba lenkia grafiką Paskutiniame Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statybos etape tiesiama gatvės atkarpa nuo Ozo iki Ukmergės gatvės. Iš viso planuojama nutiesti 5,4  km ilgio greito eismo kelio, pastatyti 6 viadukus bei pėsčiųjų tiltą. Ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu statomas pėsčiųjų viadukas beveik baigtas – įvykdyta apie 77% darbų. Šis viadukas pasitarnaus Gineitiškių gyventojams, kurie galės saugiai ir greitai patekti į Pašilaičių mikrorajoną. „Kauno tiltų“ teigimu, šiuo metu surinkta ir sumontuota metalinė tilto konstrukcijos dalis, beliko tilto dažymo, apsauginės tvorelės montavimo darbai. Prie pabaigos artėja Ukmergės g. Šiaurinės jungties viadukas. Įpusėjo kito – Girulių g. sankirtoje su aplinkkeliu be tiesioginių jungčių – viaduko statybos darbai. Šis viadukas leis Gineitiškių gyventojams saugiai ir greitai patekti į Perkūnkiemio kvartalą. Netrukus bus įpusėti ir Pavilnionių gatvės viaduko su Pavilnionių gatvės skirtingų lygių sankryža bei jungtimis darbai. Šis viadukas, savo išvaizda bei techniniais parametrais panašus į viaduką jau stovintį Laisvės prospekte važiuojant į Karoliniškių, Lazdynų pusę prie Spaudos rūmų, pasitarnaus vairuotojams vykstantiems į Gineitiškes ir Pašilaičių mikrorajoną. Skirtingų lygių sankryža bus aktuali ir Perkūnkiemio, Justiniškių mikrorajonų ir Zujūnų kaimo gyventojams. Statant šį objektą atlikti požeminių komunikacijos rekonstrukcijos darbai, o šiuo metu ruošiamasi viaduko karkaso perdangos betonavimui. Į antrą pusę persirito ir  Rygos gatvės viaduko, sankirtoje su aplinkkeliu be tiesioginių jungčių, statyba. Sparčiai juda ir Šiaurinės gatvės viaduko su Šiaurinės gatvės skirtingų lygių sankryža bei jungtimis statyba. Pastarojo objekto statyba buvo įdomus inžinerinis galvosūkis, nes netoliese ėjo dujų trasos. Būtent dujų trasa apsunkino viaduko statybą, kuri buvo neįmanoma neperkėlus dujų trasos. Šiaurinės gatvės viadukas itin pasitarnaus Justiniškių gyventojams. Gruodžio pabaigoje bus užbaigtas ir Ukmergės g. pietinės jungties viadukas. Šiuo metu ruošiamasi perdangos betonavimui, dedami klojiniai, ruošiamas karkasas armatūros sudėjimui. Įdomūs faktai ir skaičiai: Inžinerinių tinklų darbų yra atlikta 88%. Liko pakloti apie 80 metrų pagrindinės lietaus trasos. Šie darbai turėtų būti baigti atlikus  110 kV linijos stulpų iškėlimo darbus, kuriuos planuojama užbaigti jau netrukus.  Beveik baigti 110 kV linijos rekonstrukcijos darbai. Liko atlikti tik 10 proc. projekte numatytų darbų.  Pagal planą 110 kv linijos perjungimas suplanuotas baigti per vasarą. Bendroji projekto statistika:• Gatvės įrengimui bus panaudota 178 000 kvadratinių metrų asfaltbetonio dangos;• Iš viso bus įrengta 1260 gatvių, viadukų ir pėsčiųjų tilto apšvietimui skirtų šviestuvų;• Numatyta sumontuoti 902 apšvietimo atramas; • Gatvėje atsiras 587 kelio ženklai;• Lietaus nuotekų tinklui įrengti bus paklota beveik 15 km vamzdžių;• Aplinkkelio trasoje bus įrengta  beveik 14 km metalinių atitvarų;• Rekonstruojant elektros liniją bus nutiesta beveik 20 km aukštos įtampos požeminių kabelių.
«