Estakados, užliejamame kelio ruože Nr. 206 Šilutė-Rusnė statyba

Pradžia: 2018 m. kovo mėn. Pabaiga: 2019 m. gegužės mėn. Vertė: 9,46 mln. eurų

Asfaltuotas kelias, kuriame pastatyta estakada, yra vienintelis, vedantis į Rusnę, kurį dažniausiai 40 dienų per metus užlieja Atmatos upės potvynis ir kelias būna nepravažiuojamas lengvaisiais automobiliais. Gelžbetoninė sijinė 460 metrų ilgio, dviejų eismo juostų estakada pastatyta valstybinės reikšmės kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruože. Statant estakadą įrengta 416 spraustinių polių, sumontuotos 64 kolonos,16 rygelių ir 170 perdangos sijos. Ant jų įrengta gelžbetoninė monolitinė plokštė, atlikti betonavimo darbai. Unikaliame Lietuvos kampelyje Rusnėje pastatyta estakada, išsprendė daugelį metų trukusias gyventojų susisiekimo problemas.

30 metų lauktas projektas

Birželio 8 dieną gavus statybos leidimą, pradėti estakados kelio Šilutė-Rusnė užliejamame ruože statybos parengiamieji darbai.  Rusniškių kelis dešimtmečius išsvajotosios estakados statybos darbų pradžia paminėta įbetonuojant simbolinę laiko kapsulę. Statybos darbai vyko mažiau nei metus. Rusnės estakadą statė daugiau nei 8 dešimtys darbuotojų, kurie dirbo 128 000 val. Įdomu tai, kad vienam žmogui dirbant paromis be pertraukų tai užtruktų 14 metų.

Estakada pastatyta kelio Šilutė-Rusnė atkarpoje 6,19-6,94 km. Tai vienas ilgiausių inžinerinių statinių Lietuvoje. Estakados ilgis – 460 metrų, su prieigomis siekia net 750 metrų. Rusnės estakados kelio dangos plotis – 8 metrai (2 eismo juostos x 3,5 m ir kelkraščiai).

Kelio karėje pusėje greta važiuojamosios dalies suprojektuotas 4,5 km ilgio ir 2 m pločio pėsčiųjų/dviračių takas. Kelio rekonstruojamame ruože numatyta įrengti 6 autobusų stoteles su trinkelių dangos šaligatviu.

Aukščiausia estakados vieta ties viduriu nuo žemės iki estakados viršaus (asfalto) – 6.5 metrai. Ji ir buvo tam statoma, kad išvengti su potvyniu susijusių eismo trikdžių. Šlaitai sutvirtinti akmenimis.

Statant Rusnės estakadą:

  • Monolitinėms konstrukcijoms įrengti sunaudota 2100 m3 betono (5250 t) ir 208 t armatūros, kurią sujungus į vieną strypą, sudarytų apytiksliai 131 km.
  • Krantinėms ir tarpinėms atramoms įrengta 416 vnt polių 420mm diametro ir nuo 7 iki 13 m ilgio. Poliai, priklausomai nuo grunto (geologinių tyrimų), į žemę įleisti 8-12 metrų gylyje.
  • Sumontuota 170 vnt g/b surenkamų perdangos sijų – kurių bendras svoris 4080 tonų.
  • Prilydyta 4859 m2 dvisluoksnės hidroizoliacijos.
  • Užkloti trys sluoksniai po 3272 m2 asfalto.
  • Ant estakados įrengta beveik 1 km apsauginių kelio atitvarų.