Paviluostės uosto Pietinio ir Šiaurinio molų pailginimas

Pradžia: 2016 m. spalio mėn. Pabaiga: 2019 m. gegužės mėn. Vertė: 2,97 mln. eurų
Pabaigtas daugiau nei 2 metus trukęs Paviluostės uosto projektas Latvijoje. Uosto Pietinio ir Šiaurinio molų prailginimo konstrukcija įrengta su skaldos pagrindu (gabionuose), montuojant gelžbetoninius plaukiojančius masyvus. Molų prailginimui surinkta daugiau nei 700 gabionų, pagaminti 39 masyvai, molo kraštinių sutvirtinimui sunaudota virš 20 000 m3 akmenų. Šiaurinis uosto molas prailgintas 94 m, Pietinis – 164 metrais, pastatyti du navigaciniai ženklai. Molas prailgintas siekiant užtikrinti saugesnį uosto darbą. Paviluostės uostas skirtas švartuotis nedideliems laivams, jachtoms, taip pat vietiniams žvejams. Paviluostės uosto molų prailginimo projektas išskirtinis net ilgametę patirtį turinčiai bendrovei, nes dauguma hidrotechninių projektų Pabaltijo šalyse vykdoma uostų viduje, o šį reikėjo įgyvendinti atviroje jūroje. Darbas sausumoje ir jūroje   Paviluostė – kiek daugiau nei 6 kmploto miestas, įsikūręs pusiaukelėje tarp Liepojos ir Ventspilio, kuriame gyvena tik apie pusantro tūkstančio gyventojų. Panašu, kad nedidelis miestelis labiau pritaikytas ir tinkamas leisti atokias atostogas nei įgyvendinti beveik 3 mln. eurų vertės projektą. Kadangi arti nėra nei betono mazgo, nei tinkamos vietos vykdyti masyvų betonavimo darbus, jie buvo gaminami Liepojos uoste, Karostoje. Taigi, darbas buvo vykdomas dvejose vietose: senų laivų ardymo aikštelėje Liepojos uoste, kur buvo liejami (betonuojami) 6 metrų aukščio ir 6 metrų pločio masyvai, skirti molo prailginimui ir Paviluostės uosto statybvietėje. Nepertraukiamas procesas Gaminant 140 tonų sveriančius masyvus, vyko nepertraukiamas procesas: kol vieną masyvą komanda ruošė betonavimui, rišo armatūrą, kitam nuėminėdavo klojinius ir tvirtindavo pontoną, trečią,  padedant gervei su lynu, jau tempė žemyn į vandenį. Atplaukus laivui vilkikui „Merlin“, masyvas su pontonais buvo transportuojamas 33 jūrmiles (apie 61 kilometrą) į Paviluostės uostą. Iš viso reikėjo pagaminti ir transportuoti 39 masyvus: 14 masyvų uosto Šiaurinio molo ir 25 – Pietinio molo prailginimui. Didžiausias iššūkis buvo tai, jog plukdymas trukdavo 12-14 val., o krovinių transportavimas jūra yra griežtai kontroliuojamas Jūrų direkcijos ir galėdavo vykti esant ne didesnėms nei 0,5 m aukščio bangoms. Projekto eigoje – nauji sprendiniai Prieš statant į vietą masyvus, reikėjo sutvirtinti jūros dugną. Nepasiteisinus projekte numatytam sprendiniui, buvo nutarta dugną sutvirtinti gabionais: viela sutvirtintomis dėžėmis (kurios matmenys 1x3x0,8m ), užpildytomis skalda. Kadangi jūros gylis ties molo pradžia 3,7 m, o molo pabaigoje 5-6 metrai, iš pradžių reikėjo per būsimą molų ilgį suvienodinti jūros dugno gylį. Norint užtikrinti reikiamą tikslumą, po vandeniu buvo dirbama mechanizmu su 3D įranga. Išlyginus dugną, su narų pagalba buvo dedami gabionai. Vieno masyvo pagrindui paruošti reikėjo 18 gabionų, kurių iš viso padaryta 700 vienetų.