Bendrovė „Kauno tiltai“ Vilniaus vakariniame aplinkkelyje įpusėjo aukštos įtampos požeminių elektros perdavimo kabelių klojimo darbus. Nuo vakarinio aplinkkelio II etapo pradžios - L.Asanavičiūtės g. iki būsimo pėsčiųjų tilto ties V. Maciulevičiaus g. - jau yra paklotas apie 1,5 km 110 kv kabelių ruožas. Dar tokio paties ilgio požeminių kabelių atkarpa bus tiesiama iki Viršuliškių transformatorinės. Daugiau kaip 3 km ilgio esančią oro elektros perdavimo liniją, vietoj kurios yra klojami požeminiai aukštos įtampos kabeliai, bendrovė planuoja išmontuoti dar iki 2013 m. lapkričio mėn., nors pagal projekto sutartį darbus privalu atlikti iki 2014 m. vasario mėn.
Bendrovė „Kauno tiltai“ Vilniaus vakariniame aplinkkelyje įpusėjo aukštos įtampos požeminių elektros perdavimo kabelių klojimo darbus. Nuo vakarinio aplinkkelio II etapo pradžios - L.Asanavičiūtės g. iki būsimo pėsčiųjų tilto ties V. Maciulevičiaus g. - jau yra paklotas apie 1,5 km 110 kv kabelių ruožas. Dar tokio paties ilgio požeminių kabelių atkarpa bus tiesiama iki Viršuliškių transformatorinės. Daugiau kaip 3 km ilgio esančią oro elektros perdavimo liniją, vietoj kurios yra klojami požeminiai aukštos įtampos kabeliai, bendrovė planuoja išmontuoti dar iki 2013 m. lapkričio mėn., nors pagal projekto sutartį darbus privalu atlikti iki 2014 m. vasario mėn.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio teritorijoje besidriekiančios elektros oro linijos iškėlimo darbus bendrovė „Kauno tiltai“, kartu su projekto partneriais UAB „Elektromontuotojas“, UAB „Axis Power“, AB „Empower“ ir UAB „Energetikos tinklų institutas“, pradėjo 2012 m. balandžio mėn., pateikusi geriausios kainos - 33,5 mln. litų (be PVM) pasiūlymą ir laimėjusi elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid“ skelbtą konkursą „110 kV orinės elektros perdavimo linijos pakeitimas kabeline (L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g.)“. Aukštos įtampos elektros oro pakeitimas požemine yra būtina Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybų dalis, nes oro liniją laikančios atramos driekiasi per vakarinio aplinkkelio trasą ir trukdo bendrovės „Kauno tiltai“ vadovaujamam įmonių konsorciumui tiesti greitosios gatvės tęsinį.
Pagal parengtą techninį projektą pirmiausia buvo numatyta įrengti požeminę elektros perdavimo liniją ir, tik ją pajungus ir pradėjus naudoti, išmontuoti esančią aukštos įtampos elektros liniją. Todėl, šalia aplinkkelio, požeminiams kabeliams kloti bendrovė „Kauno tiltai“ sumontavo gelžbetoninius lovius. Sankirtose su vamzdynais bei pravažiavimo keliais bendrovė, naudodama kryptinio gręžimo įrangą, po žeme įtraukė 250 mm skersmens vamzdžius (ilgiausias įrengtas vamzdžių paklojimas betranšėjiniu būdu ruožas ties Pilaitės pr. siekia 242 m).
„Požeminių kabelių klojimo darbai yra suskirstyti į keturis etapus - maždaug kas 700 m, pagal užsakytus kabelių ilgius (ilgesnius iš gamyklos yra sudėtinga pervežti). Kiekviename etape reikia pakloti po 12 kabelių, o vienos gyslos tempimas su paruošiamaisiais darbais užtrunka vieną dieną. Vadinasi vieno etapo darbai vyksta apie 2 savaites“,– pasakojo Edmundas Montvilas, bendrovės „Kauno tiltai“ energetikos aikštelės vadovas.
Į keturiomis eilėmis sumontuotus betono lovius yra pilamas 10 cm storio smėlio sluoksnis, tada 110 kv požeminiai elektros kabeliai yra klojami po tris, kiekvienai fazei atskirai, juos išdėstant trikampiu ir kas metrą surišant dirželiais. Loviuose sukloti kabeliai bus apsaugoti - užpilami smėliu ir uždengiami gelžbetonio plokštėmis.
Šiuo metu jau yra baigtas II požeminių kabelių klojimo etapas, bus pradėtos montuoti jungiamosios movos, kurios tarpusavyje sujungs suklotus dviejų etapų kabelius. Taip pat bus sumontuotos ir 12 galinių movų ties L.Asanavičiūtės gatve.
„Movų montavimas yra sudėtingas darbas reikalaujantis patirties ir kruopštumo. Tam reikia atitinkamai paruošti kabelio gyslą. Movos izoliacijos varža negali nebūti prastesnė nei kabelio, laikui bėgant turi neprarasti savo izoliacinių savybių, todėl ji turi būti sumontuota griežtai laikantis gamintojo instrukcijos. Prie kiekvienos jungiamosios movos yra paliekamas po 2 m iš abiejų pusių kabelio rezervas, kad avarijos atveju galimą būtų jį remontuoti, t.y. padaryti naują movą nekeičiant viso kabelio. Specialiai movų montavimui atvyksta kabelių gamintojų atstovai, kurie apmokys montuoti jungiamąsias ir galines movas. Vėliau šiuos darbus vykdysime savarankiškai,“ – sakė E. Montvilas.
Visame požeminių kabelių paklotame ruože bus sumontuotos 24 galinės movos (12 ties L.Asanavičiūtės gatve, 12 Viršuliškių transformatorinėje) ir 36 jungiamosios movos, kurios sujungs atskirais etapais nutiestus požeminius kabelius.
Pasak E. Montvilo, kitą savaitę planuojama pradėti kabelius temti likusioje 1,5 km atkarpoje nuo V.Maciulevičiaus pėsčiųjų tilto iki Viršuliškių transformatorinės. Šie kabelių tempimo darbai taip pat vyks dviem etapais, kurių metu bus nutiesta 24 kabeliai, sumontuotos jungiamosios ir galinės movos.
„Kauno tiltams“ tai pirmasis įgyvendinamas aukštos įtampos elektros tinklų statybos projektas. Bendrovė kelerius metus ruošėsi šiems darbams, specialiai apmokė savo specialistus. Iki tol „Kauno tiltai“ dirbo su mažesniais energetikos projektais: įrengdavo gatvių, valstybinės reikšmės kelių, autostradų, estakadų, tiltų apšvietimo sistemas ir kompiuterizuotą jų valdymą; statė elektros pastotes, montavo kontaktinius troleibusų tinklus.
Įdomūs/svarbūs projekto skaičiai: 3125 m – tokio ilgio atkarpoje bus pakloti 110 kv elektros įtampos perdavimo požeminiai kabeliai. 12,37 km – toks bus bendras paklotų kabelių ilgis.20 kg – tiek sveria 1 m kabelio.250 C – tiek temperatūros gali atlaikyti kabelis.19110 m – tiek bus paklota 1200 mm2 skersmens kabelio, kurio laidumas 650 A (darbinė, ilgalaikė srovė).18765 m – tiek bus paklota 1600 mm2 skersmens kabelio, kurio laidumas 750 A (darbinė, ilgalaikė srovė).3278 vnt. – tiek sumontuota gelžbetoninių lovių kabeliams sukloti.