Vilniaus Lazdynų tilto rekonstrukcija (transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio IA etapas)
Pradžia: 2008 m. lapkričio mėn.
Pabaiga: 2010 m. spalio mėn.
Vertė: 30,8 mln. eurų
Rekonstrukcijos metu tiltas praplatintas iki aštuonių eismo juostų bei integruotas į vakarinių ir rytinių tilto prieigų gatvių tinklą. Taip pat rekonstruoti inžineriniai tinklai, apšvietimas bei troleibusų kontaktinė linija, suremontuota Oslo g. nuo Lazdynų tilto iki Erfurto g., renovuotas Oslo gatvės - Laisvės prospekto viadukas.
Lazdynų tiltas yra Vilniaus vakarinio aplinkkelio dalis, todėl pradėjus aplinkkelio statybos darbus ir intensyvėjant automobilių srautams tilto, pastatyto dar 1979 metais remontas buvo būtinas.
Rekonstrukcijos metu buvęs šešių eismo juostų tiltas praplatintas iki aštuonių - tiltas praplatėjo 11,25 m ir dabar jo bendras plotis siekia 39 m, o ilgis - 233 m. Naujomis juostomis naudojasi iš Laisvės prospekto pusės atvykstančios transporto priemonės. Darbų metu buvo sutvirtintos senojoje tilto dalyje buvusios išorinės pluoštų atsparos, atlikta tilto bei jo prieigų apdaila.
Inžinerine prasme tai vienas sudėtingiausių miesto susisiekimo infrastruktūros objektų. Jo statybai buvo ir bus naudojamos naujausios Lietuvoje taikomos kelių statybos technologijos, surasti nestandartiniai inžineriniai sprendimai - dažniausiai, statant tiltus, sijos stumiamos iš vienos upės pusės. Anksčiau statant tiltus sijos būdavo stumiamos iš vienos upės pusės. Šiuo atveju pasirinktas kitas kelias – stumti sijas iš abiejų Neries krantų. Tam buvo naudojami hidrauliniai dvigubo veikimo cilindrai.
Kadangi sijų svoris siekia 400 tonų, joms stumti buvo padaryti specialūs šliaužtai. Jais suvirinta tilto dalis buvo stumiama kito kranto link. Per valandą siją pavykdavo pastumti tik maždaug 3 metrus, todėl šie darbai užtruko ne vieną mėnesį.
Nelengva buvo ir virinti metalines tilto konstrukcijas, nes jų ilgis siekdavo iki 20 metrų, o virinimo darbai kartais būdavo atliekami net 8 metrų aukštyje virš upės įrengtose specialiose aikštelėse.
Baigus sijų stūmimo darbus ir sumontavus jų galus, jos buvo sujungtos dviejų metrų ilgio sujungimo sijomis. Vėliau teko suvirinti kairiojo ir dešiniojo upės krantų sijas, šiek tiek kilstelėti patį tiltą ir išmontuoti šliaužtus.
Tuomet tiltas buvo nuleistas ant jau įrengtų guolių į projektinę padėtį ir sumontuotos paskutinės sijos. Vėliau imtos kloti perdangos plokštės, atnaujinta tilto danga, įrengtas apšvietimas bei kontaktiniai tinklai.
Atnaujintas tiltas gali būti laikomas Lietuvos rekordininku. Atstumas tarp skirtinguose krantuose įrengtų kolonų čia siekia 100 metrų – daugiausia iš visų mūsų šalyje esančių metalinės konstrukcijos tiltų.Faktai apie Lazdynų tilto rekonstrukciją:
- Naujosios tilto dalies plotis siekia 11,25 metro, o kartu su senąja dalimi tiltas yra 39 metrų pločio. Jo ilgis – 233 metrai.
- Naujai pristatyta tilto dalis turi 5 atramas: 3 kairiajame Neries krante ir 2 – dešiniajame.
- Naujojo tilto pamatai padaryti iš 650 mm diametro gręžtinių polių, kurių bendras ilgis – 2 kilometrai. Poliams įrengti prireikė 825 m3 betono ir 100 tonų armatūros. Tarpinėms atramoms pastatyti sunaudota 1200 m3 betono ir 45 tonos armatūros.
- Visa Lazdynų tilto plieninė perdanga, susidedanti iš 64 sijų, sveria 1,3 tūkst. tonų.
- Kartu su tiltu rekonstruotų aplinkinių gatvių ilgis su jungiamosiomis gatvėmis siekia daugiau nei 3 kilometrus.