Vilniaus vakarinio aplinkkelio statyba, II etapas
Pradžia: 2011 m. rugpjūčio mėn.
Pabaiga: 2013 m. lapkričio mėn.
Vertė: 40,5 mln. eurų
Antrajame vakarinio aplinkkelio statytų etape statyta gatvės atkarpa nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės, buvo nutiesta paraleliai su Laisvės prospektu, nuo Lazdynų iki Pilaitės, aplenkiant Karoliniškių mikrorajoną. Ši, 2,84 km ilgio gatvė, priklauso A 1 kategorijai, yra šešių eismo juostų abiem kryptimis. Kiekvienos važiuojamosios dalies plotis yra po 14,75 m, skiriamosios juostos plotis – 3 m.
Per mažiau nei trejus metus – 4 tiltai
Antrajame vakarinio aplinkkelio statytų etape buvo tęsiami I etapo darbai, kurie 2010 m. užsibaigė Oslo gatvėje. Nauja aplinkkelio atkarpa, nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės, buvo nutiesta paraleliai su Laisvės prospektu, nuo Lazdynų iki Pilaitės, aplenkiant Karoliniškių mikrorajoną. Ši, 2,84 km ilgio gatvė, priklausanti A 1 kategorijai, yra šešių eismo juostų abiem kryptimis. Kiekvienos važiuojamosios dalies plotis yra po 14,75 m, skiriamosios juostos plotis – 3 m. Prieš sankryžas buvo įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos. Viešojo miesto transporto eismas, šaligatviai bei dviračių takai aplinkkelyje nebuvo numatyti, įrengti tik techniniai praėjimai.
Vakarinio aplinkkelio sankirtoje ties L. Asanavičiūtės gatve iškilo dviejų lygių transporto mazgas. Automobilių eismui skirtas viadukas yra 46,7 m ilgio ir 32,71 m pločio. Važiuojamąją dalį sudaro šešios eismo juostos, kurių kiekviena po 3,5 m pločio. Viadukas turi 2,25 m pločio šaligatvius ir 2 m pločio dviračių taką. Viaduko konstrukciją sudaro nekarpyta monolitinė, armuota strypine neįtempta armatūra, gelžbetoninė perdanga, įrengta ant gelžbetoninių atramų. Viaduko tarpatramio atstumai siekia 23 m ilgį.
Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas 48,8 m ilgio viadukas iškilo vakarinio aplinkkelio ir V. Maciulevičiaus gatvių sankirtoje. Keturių metrų pločio viaduko konstrukciją sudaro plieninė santvara įrengta ant gelžbetoninių atramų.
Dar vienas, vakarinį aplinkkelį kertantis, 46,72 m ilgio ir 12,26 m pločio autotransporto viadukas pastatytas ties D. Gerbutavičiaus gatve. Važiuojamosios viaduko dalies plotis siekia 6 m, vienoje viaduko pusėje buvo įrengtas 2,25 m pločio šaligatvis, kitoje – techninis praėjimas ir 2 m pločio dviračių takas. Atstumai tarp viaduko atramų siekia 23 m, o viaduko konstrukciją sudaro nekarpyta monolitinė, armuota strypine neįtempta armatūra, gelžbetoninė perdanga, įrengta ant gelžbetoninių atramų.
Gražiausia dviejų lygių, dobilo lapo tipo sankirta buvo pastatyta vakariniame apvažiavime ties Pilaitės prospektu. Automobiliams skirtas viadukas pratęsia Pilaitės prospektą ir yra 46,7 m ilgio bei vietomis beveik 19 m pločio. Šio viaduko konstrukciją taip pat sudaro nekarpyta monolitinė, armuota strypine neįtempta armatūra, gelžbetoninė perdanga, įrengta ant gelžbetoninių atramų.
Tiesiamoje vakarinės gatvės atkarpoje buvo sumontuotas naujas gatvių apšvietimo elektros tinklas, nauja lietaus nuotekų sistema. Taip pat buvo rekonstruoti kiti inžineriniai tinklai.
Pasibaigus statybos darbams, visiškai buvo sutvarkyta gatvės aplinka, įdiegtos aplinkosaugos ir eismo organizavimo priemonės: kelio ženklai, atšvaitai, signaliniai stulpeliai, automobiliniai atitvarai, važiuojamosios dalies ženklinimas ir šviesoforinis valdymas.
Papildoma informacija:
Visą vakarinį aplinkkelį sudarė trys etapai: pirmasis – Lazdynų tilto rekonstrukcija ir kelio nuo Oslo iki L.Asanavičiūtės gatvės statyba, antrasis – kelio nuo L.Asanavičiūtės iki Ozo gatvės statyba. Trečiasis etapas - nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, kuri veda į Panevėžį. Pabaigus statybas Vilniaus vakarinis aplinkkelis sujungė tarptautinį IXB transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale ir tapo neatsiejama šio koridoriaus dalis.