Kauno oro uosto kilimo – tūpimo tako rekonstrukcija
Pradžia: 2010 m. liepos mėn.
Pabaiga: 2010 m. spalio mėn.
Vertė: 5,4 mln. eurų
Rekonstrukcijos metu atnaujintas 45 metrų pločio ir 1,911 km ilgio kilimo - tūpimo takas. Jo rekonstrukcija buvo vykdoma naktimis, nuo 24 val. iki 6 val. ryto, dirbant 5-6 valandų trukmės pamainomis ir nestabdant oro uosto darbo dieną. Darbus vykdė 60 darbuotojų komanda, 20 specialiųjų mechanizmų ir 20 savivarčių.
Rekonstrukcijos metu atnaujintas 45 metrų pločio ir 1,911 km ilgio kilimo - tūpimo takas. Jo rekonstrukcija buvo vykdoma naktimis, nuo 24 val. iki 6 val. ryto, dirbant 5-6 valandų trukmės pamainomis ir nestabdant oro uosto darbo dieną. Darbus vykdė 60 darbuotojų komanda, 20 specialiųjų mechanizmų ir 20 savivarčių.
Iš pradžių buvo frezuojama senoji asfalto danga ir įrengiami tinkami nuolydžiai. Išilginis nuolydis, jungiantis naująją ir senąją dangą, ypač svarbus saugiai tako eksploatacijai. Skersiniam nuolydžiui suteiktas 1,4 proc. kampas, užtikrinantis, kad take nesikaups vanduo ir esant minusinei oro temperatūrai nesusidarys ledas. Tai būtų ypač pavojinga kylantiems ir besileidžiantiems lėktuvams.
Per pirmąsias keturias pamainos valandas brigada nufrezuodavo apie 190 metrų kilimo - tūpimo tako dangos. Vėliau ją keisdavo kitos brigados, kurios per likusias pamainos valandas turėdavo iki 6 val. ryto kruopščiai nuvalyti taką, kad smulkios asfalto drožlių dalelės nepatektų į orlaivių variklius. Pagal tarptautinės aviacijos taisykles kiekvieną rytą buvo atstatomas ir horizontalusis tako ženklinimas.
Klojant dangą per pamainą darbininkai atnaujindavo iki 250 metrų tako ruožą. Kas naktį danga buvo klojama po 3 valandas, kurių metu buvo rengiamas vienas asfaltbetonio dangos sluoksnis ir paklojama vidutiniškai po 1500 t asfaltbetonio mišinio. Iš viso pakloti trys naujos asfalto dangos sluoksniai, kurių bendras storis sudaro 19 cm, sunaudota apie 44 tūkst. tonų asfaltbetonio mišinių.
Darbų grafiką įtakodavo vėluojantys parskristi lėktuvai, kartais kloti asfaltbetonį trukdė lietus. Be to, vos prasidėjus darbams vyravo įspūdingi vasaros karščiai. Todėl pabaigę darbus kelininkai specialia įranga aušindavo ką tik patiestą dangą. Nepaisant laiko trūkumo darbai buvo baigti porą savaičių anksčiau nei numatyta sutartyje.
4 E kategorijai priklausantis KTOU takas priskiriamas prie ilgiausių ir plačiausių takų. Jį daugiau kaip prieš 20 metų taip pat įrengė bendrovė „Kauno tiltai“.