Pradėtos demontuoti Vilniaus vakarinio aplinkkelio trasoje stovinčios aukštos įtampos elektros perdavimo linijų atramos. Jei darbai vyks sklandžiai, tikimąsi anksčiau užbaigti ir Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybą.
Šią savaitę pradėtos demontuoti Vilniaus vakarinio aplinkkelio trasoje stovinčios aukštos įtampos elektros perdavimo linijų atramos. Demontuoti aukštos įtampos laidus laikiusias gelžbetonines ir metalines atramas bei užbaigti visą projektą „Aukštos įtampos 110 kV orinės elektros linijos pakeitimas kabeline (L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g.)“ ketinama net 6 mėn. anksčiau nei planuota, t.y. vietoj 2014 m. vasario mėn. darbus atklikti - 2013 m. rugpjūčio mėn. Vilniaus vakarinio aplinkkelio teritorijoje besidriekiančios elektros oro linijos iškėlimo darbus nuo 2012 m. vasario mėn. už 41 mln. litų elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid“ užsakymu vykdo bendrovė „Kauno tiltai“ kartu su partneriais UAB „Elektromontuotojas“, UAB „Axis Power“, AB „Empower“ ir UAB „Energetikos tinklų institutas“.
„Vilniaus vakarinio aplinkkelio teritorijoje esančias dvi dvigrandžių 110 kV oro linijų trasas svarbu išmontuoti kuo greičiau, nes jos stūkso taip pat mūsų bendrovės statomo Vilniaus vakarinio aplinkkelio trasoje ir trukdo tiesti greitkelį. Įvertinę darbų svarbą suskubome ir ketiname projektą įgyvendinti anksčiau nei yra suplanuota pagal sutartį, “ – sakė Giedrius Cvilikas, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius.
„Džiaugiuosi, jog Vilniaus aplinkkeliui svarbūs elektros kabelių tiesimo darbai bus užbaigti greičiau nei numatyta sutartyje. Anksčiau tokios apimties rekonstrukcijos trukdavo mažiausiai dvejus metus. Tai – kokybiškai ir efektyviai įgyvendinamo elektros įrenginių rekonstrukcijos projekto pavyzdys,“ – sakė „Litgrid“ generalinis direktorius Virgilijus Poderys.
Elektros oro linijos iškėlimo darbams vadovaujantis bendrovės „Kauno tiltai“ Energetikos aikštelės vadovas Edmundas Montvilas sakė, kad oro linijų pakeitimo kabelinėmis iki šiol paspartinti nebuvo galima. Pirmiausia reikėjo įrengti požemines aukštos įtampos elektros perdavimo kabelių linijas. Šiuo metu jau veikia viena tokia linija iš dviejų.
„Tik paklojus požeminius kabelius ir juos išbandžius buvo galima paleisti jais elektros tiekimą ir pradėti oro linijas laikiusių atramų demontavimo darbus,“ - sakė E.Montvilas. Likusi požeminių kabelių linija dar yra montuojama, atliekamas jos patikrinimas. Antrosios oro linijos atramų demontavimo darbus ir visą projektą planuojama užbaigti iki š.m. rugpjūčio mėn. vidurio. Šiuo metu pirmosios oro linijos atramų demontavimo darbus vykdo 10 darbuotojų komandą, iš kurių du specialistai yra aukštalipiai - specialiai apmokyti, specialią medicininę apžiūrą praėję darbuotojai.
„Tai yra pavojingas darbas dideliame, maždaug 30 metrų aukštyje, todėl ne kiekvienas bendrovės darbuotojas gali jį atlikti. Tam yra būtinas specialus ne tik profesinis, bet ir fizinis pasirengimas,“ - sakė E. Montvilas.
Demontavimo darbams taip pat naudojama speciali technika – auto kranas ir 2 auto bokšteliai. Viena atrama išmontuojama per maždaug 2,5 - 3 val. Aukštos įtampos laidus laikančios atramos dviem eilėmis yra išsidėsčiusios per visą Vilniaus vakarinio aplinkkelio II-ojo statybų etapo trasą. Iš viso - 3,125 km ilgio atkarpoje bus išardytos 33 atramos, kurios laiko 32 km 110 kV elektros laidų.
Kadangi aukštos įtampos elektros oro linijų atramos bus išmontuotos net 6 mėn. anksčiau nei planuota pagal projekto darbų grafiką, bendrovė „Kauno tiltai“ ketina anksčiau užbaigti ir Vilniaus vakarinio aplinkkelio II statybos etapo darbus. Jei viskas vyks pagal numatytą planą, tikėtina, kad Vilniaus vakariniu aplinkkeliu transportas galės judėti dar šių metų pabaigoje.