Žirnių gatvės ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungties statybos darbai baigti 3 mėnesiais anksčiau

2013-10-11 Žirnių gatvės ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungties statybos darbai baigti per 6 mėnesius, 3 mėnesiais anksčiau nei buvo planuota projekto pradžioje.
Žirnių gatvės ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungties statybos darbai baigti per 6 mėnesius, 3 mėnesiais anksčiau nei buvo planuota projekto pradžioje.
„Šis transporto infrastruktūros projektas, įgyvendintas per įspūdingai trumpą terminą. Tai tikrai nėra įprastas terminas tokio masto statyboms Lietuvoje. Vos per 6 mėnesius buvo sutvarkytas kelio ruožas, rekonstruotos dvi ir nutiestos trys naujos gatvės, pastatytas viadukas. Visų jų ilgiai siekia net 3,48 km. Iki šiol F.Vaitkaus g. kasdien pravažiuodavo 15,8 tūkst. automobilių, nuo šiol šis srautas bus perskirstytas ir į Vikingų gatvę“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas. Statybos darbai prasidėjo balandžio 10 d., o naujoji Vikingų g. į Vilniaus oro uostą buvo nutiesta nepraėjus nė 3 mėnesiams nuo darbų pradžios, liepos 1 d. ja jau važiavo transporto priemonės. Dar per 3 mėnesius buvo pastatytas viadukas virš Vilniaus Žirnių gatvės, įrengtos šviesoforais reguliuojamos sankryžos, nutiesti jungiamieji keliai. „Šis projektas mūsų bendrovei buvo iššūkis, kurį mes sėkmingai įveikėme. Džiaugiuosi, kad galime ne pirmą kartą įrodyti, jog dirbame greitai, kokybiškai ir atsakingai. Dėkoju Vilniaus miesto savivaldybei už pasitikėjimą ir glaudų bei sėkmingą bendradarbiavimą. Didžiuojuosi darbščiais ir atsakingais bendrovės „Kauno tiltai“ darbuotojais, sugebėjusiais per itin trumpą laiką įgyvendinti svarbų miestui ir šaliai infrastruktūros projektą“, - sakė AB „Kauno tiltai“ valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius. Iki šiol su tarptautiniu Vilniaus oro uostu buvo galima susisiekti vienintelėmis F.Vaitkaus g.  bei S.Dariaus ir S.Girėno gatvėmis, kuriose dėl intensyvaus eismo nuolat susidarydavo transporto spūstis. Naujai nutiesta   4-ių eismo juostų gatvė ir pastatytas viadukas pagerino susisiekimą su tarptautiniu Vilniaus oro uostu, sujungė į vieną visumą svarbiausius Lietuvos kelius: E85 magistralę Vilnius - Kaunas -  Klaipėda, E28 kelią Vilnius - Minskas, E272 kelią Vilnius - Panevėžys ir kelią E85 Vilnius - Lyda. Be nutiestų ir rekonstruotų gatvių bei pastatyto 90 metrų ilgio viaduko taip pat sutvarkyti lietaus nuotekų ir elektros tinklai,  įrengti viešojo transporto laukimo paviljonai, trys šviesoforais reguliuojamos sankryžos, modernus gatvės apšvietimas, nutiesti nauji dviračių ir pėsčiųjų takai. Projekto skaičiai ir faktai:
  • 53 mln. litų vertės projekto „IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis“ statybos darbai atlikti per 6 mėnesius. Jie truko nuo balandžio 10 d.  iki spalio 10 d.
  • Projekto statybų teritorijoje dviem pamainomis dirbo 150 darbininkų ir 130 įvairios technikos.
  • Statybų metu iškasta daugiau kaip 600 tūkst. tonų grunto, kurį pervežė 40 tūkst. sunkvežimių. Kelio dangos įrengimui sunaudota daugiau kaip 8000 m3 arba 800 sunkvežimių dolomitinės skaldos. Asfaltuojant gatves ir jungiamuosius kelius iš viso buvo paklota apie 16 tūkst. tonų asfalto.
  • Iš viso įrengta daugiau kaip 14 km inžinerinių tinklų. Sudėtingiausi inžinerinių tinklų įrengimo darbai - daugiau kaip 80 metrų ilgio vamzdžių, kurių skersmuo 120 mm - 170 mm, klojimas po geležinkeliu mikrotuneliavimo būdu.
  • Įrengta 9379 m2 šaligatvių ir nutiesta 5442 m2 dviračių takų. Pastatyti 539 kelio ženklai, polimeriniais dažais sužymėta 3385 m2 kelio linijų ir ženklų. Įrengta 1390 kelio atšvaitų. Sumontuota 1076 m metalinių atitvarų.
  • Rengiantis viaduko perdangos betonavimo darbams, kurie vyko 16 valandų be pertraukos, buvo sumontuota 1600 m2 klojinių ir 9600 m3 pastolių. 90 metrų ilgio ir 20,25 metrų pločio viaduko perdangai įrengti panaudota 1060 m3 aukštos kokybės betono, 90 tonų armatūros ir 42 tonos lynų. Perdangos išlengvinimui buvo panaudoti 648 metrai metalinių gofruotų vamzdžių, kurie leido sumažinti perdangos svorį ir optimaliau panaudoti statybines medžiagas. Viadukui išasfaltuoti prireikė 285 tonų asfalto. Viadukas gali išlaikyti daugiau kaip 100 tonų svorio arba 70 lengvųjų automobilių.
  • Žirnių gatvės viaduko perdangos įrengimui pritaikyta įtemptų lynų statybos technologija, kurią bendrovė „Kauno tiltai“ naudojo statydama estakadas Klaipėdos Jakų žiedinėje sankryžoje.
  • Intensyvioje Žirnių gatvėje transporto eismas nebuvo stabdomas net vykdant sudėtingiausius darbus. Eismo dalyvių ir darbininkų saugumas buvo užtikrinamas gatvėje ribojant didžiausią leistiną greitį.
«