Rusnės estakados projektą įgyvendins AB „Kauno tiltai“ ir UAB TEC Infrastructure

2017-12-13 AB „Kauno tiltai“, ir UAB TEC Infrastructure jungtinės veiklos pagrindu įgyvendins apie 10 mln. vertės Šilutė-Rusnė kelio rekonstravimo ir naujos estakados statybos darbus.
AB „Kauno tiltai“, ir UAB TEC Infrastructure jungtinės veiklos pagrindu įgyvendins apie 10 mln. vertės Šilutė-Rusnė kelio rekonstravimo ir naujos estakados statybos darbus.
Didžiausia Baltijos šalyse transporto infrastruktūros bendrovė AB „Kauno tiltai“ drauge su UAB TEC Infrastructure (buvusi UAB Tiltų ekspertų centras) vykdys kelio Šilutė-Rusnė naujos statybos techninio darbo projekto parengimą, projekto vykdymo priežiūrą ir darbų atlikimą. Bus įrengta estakada probleminiame šalies kelio ruože – kiekvienais metais Nemuno užliejamame kelyje Šilutė-Rusnė. „Per žiemą parengsime numatytus techninius darbų projektus, o pavasarį bus pradėta kelio Šilutė-Rusnė ruožo nuo 2,4 km iki 7,36 km rekonstrukcija. Vėliau pačiame žemiausiame, kasmet užliejamame kelio ruože bus pastatyta gelžbetoninė sijinė 750 m ilgio dviejų eismo juostų estakada. Džiaugiamės, kad AB „Kauno tiltai“ pasirinko mus partneriu šiame svarbiame regionu ir šaliai projekte.“ – teigia TEC Infrastructure generalinis direktorius Marijus Jarockis. Pasak „Kauno tiltai“ generalinio direktoriaus Aldo Rusevičiaus, šis projektas apima kelio rekonstrukciją, naujo pėsčiųjų ir dviračių tako, estakados įrengimą 5 kilometrų ilgio kelio ruože. „Estakados statybų metu labai svarbu kuo daugiau darbų įgyvendinti iki potvynių pradžios, kad sutrumpėtų bendras darbų atlikimo terminas. Darbai bus atliekami sudėtingame kelio ruože, statybų metu gali tekti spręsti klausimus, susijusius su gruntų slinkimu ir darbų planavimu esant apsemtai daliai kelio konstrukcijos. Statybos darbus vykdysime šiais etapais: žemės darbai; polių įrengimas; atraminių sienų statyba; kelio konstrukcijos įrengimas; hidroizoliacija ir vandens nuotakynas; deformacinių pjūvių ir atraminių guolių įrengimas; asfalto dangos klojimas ir kelio ženklinimas“ – vardijo A. Rusevičius. Kelio rekonstravimo ir naujo pėsčiųjų ir dviračių tako įrengimo darbai prasidės nuo kelio Šilutė-Rusnė 2,401 km ir baigsis 7,363 km. Darbos planuojama įgyvendinti iki 2019 metų RUSNĖS GYVENTOJŲ PROBLEMA Žemiausias kelio ruožas kasmet užliejamas pavasario potvynio metu ir būna nepravažiuojamas lengvajam transportui iki 40 dienų. Vandens gylis siekia apie 1 m, žiemą ledonešis pridaro nuostolių gyventojams ir gelbėjimo tarnyboms. Pastarosios tralais vežta lengvuosius automobilius, o žmones amfibijomis. Lietuvoje pagal kelių eismo taisykles eismas lengviesiems automobiliams leidžiamas kai potvynio vandens gylis neviršija 20 cm. Kai vandens gylis didesnis, kelyje Šilutė-Rusnė lengvieji automobiliai kraunami į traktoriaus priekabas ir perkeliami per užlietą ruožą. Esant didesniam nei 1,17 m vandens gyliui autotransporto eismas keliu draudžiamas. Krašto kelias Nr. 206 Šilutė – Rusnė yra vienintelis kelias vedantis į Rusnės salą. Kelio ilgis yra 8 km. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas 2016 m. duomenimis apie 2100 automobilių per parą, iš jų apie 90 sunkaus transporto. Šį kelią mėgsta turistai, todėl vasarą juo važiuoja daug dviratininkų. Prieš kelis dešimtmečius užliejama kelio dalis buvo paaukštinta iki 2 m. Buvo tikimąsi, kad tai sumažins užliejimo tikimybę 2 kartus. Tačiau 1980 m. pavasario potvynio metu susikimšus ledų sangrūdai ties Rusne, kelio sankasa 400 m ruože buvo pralaužta.
«