IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis

Pradžia: 2013 m. balandžio mėn. Pabaiga: 2013 m. spalio mėn. Vertė: 15,3 mln. eurų
Naujai nutiesta gatvė sujungė IXB transporto koridorių (Žirnių gatvę) su tarptautiniu Vilniaus oro uostu. Įgyvendinant projektą, virš Žirnių gatvės buvo pastatyta dviejų lygių sankryža su jungiamaisiais keliais, gatvė tarp viaduko ir Tyzenhauzų gatvės, taip pat rekonstruotos A.Gustaičio ir Tyzenhauzų gatvių atkarpos. Bendras tiltų ir gatvių ilgis - 3,48 kilometro. Naujai nutiesta 4-ių eismo juostų gatvė ir pastatytas viadukas pagerino susisiekimą su tarptautiniu Vilniaus oro uostu, sujungė į vieną visumą svarbiausius Lietuvos kelius: E85 magistralę Vilnius - Kaunas - Klaipėda, E28 kelią Vilnius - Minskas, E272 kelią Vilnius - Panevėžys ir kelią E85 Vilnius - Lyda. Be nutiestų ir rekonstruotų gatvių bei pastatyto 90 metrų ilgio viaduko taip pat buvo sutvarkyti lietaus nuotekų ir elektros tinklai, įrengti viešojo transporto laukimo paviljonai, trys šviesoforais reguliuojamos sankryžos, modernus gatvės apšvietimas, nutiesti nauji dviračių ir pėsčiųjų takai. Projekto skaičiai ir faktai:
  • 53 mln. litų vertės projekto „IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis“ statybos darbai atlikti per 6 mėnesius. Jie truko nuo balandžio 10 d. iki spalio 10 d.
  • Projekto statybų teritorijoje dviem pamainomis dirbo 150 darbininkų ir 130 įvairios technikos.
  • Statybų metu iškasta daugiau kaip 600 tūkst. tonų grunto, kurį pervežė 40 tūkst. sunkvežimių. Kelio dangos įrengimui sunaudota daugiau kaip 8000 kub. metrų arba 800 sunkvežimių dolomitinės skaldos. Asfaltuojant gatves ir jungiamuosius kelius iš viso buvo paklota apie 16 tūkst. tonų asfalto.
  • Iš viso įrengta daugiau kaip 14 km inžinerinių tinklų. Sudėtingiausi inžinerinių tinklų įrengimo darbai - daugiau kaip 80 metrų ilgio vamzdžių, kurių skersmuo 120 mm - 170 mm, klojimas po geležinkeliu mikrotuneliavimo būdu.
  • Įrengta 9379 kv.m. šaligatvių ir nutiesta 5442 kv.m. dviračių takų. Pastatyti 539 kelio ženklai, polimeriniais dažais sužymėta 3385 kv.m. kelio linijų ir ženklų. Įrengta 1390 kelio atšvaitų. Sumontuota 1076 m metalinių atitvarų.
  • Rengiantis viaduko perdangos betonavimo darbams, kurie vyko 16 valandų be pertraukos, buvo sumontuota 1600 kv.m. klojinių ir 9600 kub.m. pastolių. 90 metrų ilgio ir 20,25 metrų pločio viaduko perdangai įrengti panaudota 1060 kub.m. aukštos kokybės betono, 90 tonų armatūros ir 42 tonos lynų. Perdangos išlengvinimui buvo panaudoti 648 metrai metalinių gofruotų vamzdžių, kurie leido sumažinti perdangos svorį ir optimaliau panaudoti statybines medžiagas. Viadukui išasfaltuoti prireikė 285 tonų asfalto. Viadukas gali išlaikyti daugiau kaip 100 tonų svorio arba 70 lengvųjų automobilių.
  • Žirnių gatvės viaduko perdangos įrengimui pritaikyta įtemptų lynų statybos technologija, kurią bendrovė „Kauno tiltai“ naudojo statydama estakadas Klaipėdos Jakų žiedinėje sankryžoje.
  • Intensyvioje Žirnių gatvėje transporto eismas nebuvo stabdomas net vykdant sudėtingiausius darbus. Eismo dalyvių ir darbininkų saugumas buvo užtikrinamas gatvėje ribojant didžiausią leistiną greitį.